Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre’u

Helion

  • Rok wydania: 2015
  • Format: 14.0x20.8
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
44,90 PLN
Nasza cena
30,72 PLN



Kulisy biznesowego savoir-vivreu Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivreu czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie. Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów proszę, przepraszam i dziękuję, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy Jak rozpoczyna się list biznesowy Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.

Szczegóły

Tytuł: Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre’u
Autor: Jarczyński Adam
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788324683536
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 248
Format: 14.0x20.8
Oprawa: Miękka
Waga: 0.46 kg

Recenzje